در بازی رئال مادرید و آتلتیکو مادرید تبلیغی از پارس آنلاین پخش شد که بسیاری را به تعجب واداشت. یعنی پارس آنلاین در لالیگا تبلیغ داده ؟ خیلی‌ها تصور کردند این تصاویر یک جعل دیگه از صدا و سیمای ایران است اما

Digital replacement technology

این یک تکنولوژی جدید تبلیغاتی به نام digital replacement technology اخیرا توسط چند شرکت معدود تبلیغاتی با همکاری شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌شه که توسط آن می‌توان تبلیغات کنار زمین را کاملا هدفمند برای مناطق مختلف تغییر داد. به این ترتیب تبلیغات محلی را در یک رویداد بین‌المللی مثل مسابقه مهم فوتبال جایگزین کرد. به این ترتیب بینندگان در هر نقطه از جهان تبلیغی را می‌بینند که آگهی‌دهندگان محلی سفارش داده‌اند. نکته جالب اینکه هزینه این تبلیغات برای شرکت تبلیغ دهنده به مراتب از هزینه تبلیغ در صدا و سیما پایین‌تر است.

شرکت آوی‌سی فوتبال ابتکار جدیدی برای تبلیغات دور زمین به کار برده که تبلیغات را هدفمند می‌کند و برای هر نقطه تبلیغات مرتبط را نشان می‌دهد. این نکته‌ای است که از نگاه مخاطبان تلویزیونی دور مانده است.

به نظر می‌رسد ترفند هدفمندسازی تبلیغات در بهترین حالت به اینجا می‌رسد که شرکت‌های ایرانی نیز می‌توانند برای بازی‌های مهمی نظیر آرژانتین و برزیل تبلیغات دهند و از مجری پخش تبلیغات بخواهند که آن را تنها برای منطقه خاورمیانه به نمایش درآورد.

“آوی‌سی فوتبال” در معرفی خود آورده است که یکی از معدود آژانس‌های تبلیغاتی هستیم که قادر به انجام چنین کاری بوده و می‌توانیم تبلیغات دیجیتال را جایگزین یکدیگر کنیم.

این شرکت قادر است به عنوان مثال پخش تبلیغات کنار زمین بازی بارسلونا و رئال مادرید در لالیگا را برای کشورهای مختلف، به شکلی متفاوت نمایش دهد.

این شرکت روش خود را نوعی ساختارشکنی در ارائه تبلیغات دانسته که هزینه انجام تبلیغات را نیز نسبت کمپین‌ها بسیار کاهش داده و به هیچ عنوان قابل قیاس با تعرفه تبلیغات تلویزیون‌های سراسری نیست.

منبع » وبلاگ ایتروز